Amarok club

AMAROK - "vlk v rouše beránčím". Tento pick-up se dokáže pohodlně a vysokou cestovní rychlostí pohybovat po běžných silnicích i lehce a obratně v náročné terénu.
Soutěž Spirit of Amarok

AKTUALITY

Aktuální info najdete i na našem Facebooku!

 


PF 2019


Víkendové setkání Amarok a Touareg Clubu na Pálavě u Mikulova - 24.3.2018

Ahoj všem,
tak je tu první letošní klubové setkání v zajímavé lokalitě, kterou loni doporučil jeden ze skalních členů Touareg Clubu z Mikulova. Díky němu tedy můžeme vyzkoušet trať v CHKO Pálava, je to možno díky vegetačnímu klidu a dohodě s Šumavským autoklubem. Chápu, že je to na rychlo, ale využil jsem nyní času, kdy jsem v ČR a rád se s vámi uvidím. Kvůli pohybu v CHKO je třeba předem nahlásit jméno řidiče a SPZ, proto Vás chci poprosit vyplnit přihlášky do 20.3.2018.
Kdo jste se rozhodli přijet na setkání už v pátek a přespat, zařiďte si ubytování v Hotelu Maroli Mikulov (viz http://www.hotelmaroli.cz/kontakty.php), kde jsem ubytovaný a můžeme zde od 19 hod. posedět.

Poplatek pro Šumavský autoklub je 500,- Kč, tedy tuto částku budou hradit i členové TC, pro nečleny poplatek á 1.000,- Kč. Místo klasického občerstvení si v tomto mrazivém počasí společně zajedeme na pozdní oběd, ať si můžeme popovídat.

Vzhledem k tomu, že většina z vás bude chtít asi přijet v pátek večer, dám k přihlášce info, kde je možné ubytování.

Místo konání: https://mapy.cz/s/1mQKb

PŘIHLÁŠKA

 


Západní SRBSKO (11.8. - 18.8.2018)

Již 24. poznávací výprava určená členům Touareg a Amarok clubu, na které poznáte nezaměnitelnou krajinu s koloritem starých měst a vesnic, hory Fruška Gora a deltu Tisza - Dunaj. Navštívíme místní vinařství, salaše v horách, kde nám zajistí lokální občerstvení, jeskyně i katakomby pod městem Nový Sad.

Více v sekci výpravy a expedice.

 


Test VW AMAROK V6

Rozum zvítězil a přišel upsizing, tedy pod kapotou nehledejte nějaký dvoulitrový čtyřválec, ale pořádnou třílitrovou V 6-ku s velkým kroutícím momentem 550Nm a výkonem až 224 koní. Tento výkon vůz katapultoval v kategorii klasických pickupů mezi nejvýkonnější stroje. V podstatě převzal vedení, neboť s motor V6 není na našem trhu pick-up této kategorie nabízen. Nejblíže je mu výkonově Ford Ranger, ale ten má jen řadový pětiválec s nižším kroutícím momentem 470Nm a i přes vyšší objem 3,2litru má i méně koní a to 200 koní. Rovněž zrychlení nového vozu Amaroku s uvedeným motorem je srovnatelné se SUV, vždyť je jen o vteřinu pomalejší než VW Touareg. Dokáže zrychlit z nuly na sto za nevěřitelných 7,9 vteřiny, což nemá mezi pick-upy konkurenci. Tolik tedy úvod, přejděme k samotnému testu.

Měli jsme možnost otestovat nový Amarok ADVENTURE s motorem V6, v té nejvýkonnější verzi , tedy 550Nm a 226 koní s automatickou 8-stupňovou převodovkou a to nejprve na silnici. Kdo jste měl možnost s Amarokem jet, víte, že váš první dojem je, že se nechová jako ostatní pickupy, tedy jako uskákaný pracák, ale spíše jako SUV. Je v této kategorie jednoznačně nejpohodlnější a to bez nadsázky. Zrychlení, které s novým motorem Amarok předvádí je úžasné, když ho srovnáte s konkurencí, která se nedostane pod 10 vteřin, není o čem dál hovořit. Velmi dobře sedí vůz i na silnici, při změně směru a rychlých průjezdech zatáčkou. Je zde eliminováno neklidné poskakování, které z pick-upů známe. Prostě na silnici bych já jiný pick-up nevolil.

V terénu rovněž oceníte výkon motoru, který v nízkých otáčkách nabízí opravdu úctyhodný kroutící moment, díky tomu není třeba motor vytáčet a hravě si poradí i s tím nejpříkřejším stoupáním. Vůz jsme otestovali na terénním polygonu v areálu Motorlandu v Bělé pod Bezdězem. Amarok zde zvládal všechny překážky a to i přestože u testovaného vozu chyběla redukční převodovka, která je určena pro pracovní verzi s výkonem 163 koní. Ovšem i tak se vůz s permanentním pohonem 4 motion pohyboval v terénu jistě a bez obtíží. Zadní tuhá náprava poskytuje velmi dobré křížení a navíc je vybavena uzávěrkou diferenciálu. Samozřejmě je nutno, stejně jako u ostatní pick-upů, brát v potaz větší rozvor nápravy a podle toho si najíždět případné terénní překážky. Když pak vůz obujete do pneu s terénním vzorkem, rozhodně Vás nikde mimo cesty nezklame.

Rovněž interiér doznal změn a přiblížil se osobním vozům, přibyl nový multifunkční display a celková ergonomie je velmi vydařená, nabízí dostatek odkládacích prostor i prostor pro pasažéry je velmi dobrý. Rozhodně zde nemáte pocit, že sedíte v pracovním voze, jímž pick-upy dříve opravdu byly. Amarok je proste určitou formou vozu "SUV s korbou". Jediným handicapem je u otevřené korby chybějící zavazadlový prostor, ale to je problém všech pick-upů, který ovšem řeší nástavba, nebo různá víka pro korby, kterých je na trhu v nabídce dostatek - viz www.amarok4x4doplnky.cz.

Jestli chcete rychlý a pohodlný pick-up, jděte do něj. AMAROK ADVENTURA je top model a samozřejmostí je vyšší cena, jako daň za tuto výjimečnost. Ale v nabídce budou i výkonově slabší motory, určené především pro pracovní účely, s nižší výbavou, ale samozřejmě i cenou. Motory s nižším výkonem budou dva, rovněž V6. A to s výkonem 163 koní pro pracovní verze a zlatá střední cesta s výkonem 204 koní pro běžné uživatele. U nejnižší výkonové verze s pohonem zadních kol, přiřaditelným předním pohonem a redukční převodovkou. Výkonnější motory jsou s permanentním pohonem 4motion. Velmi dobou zprávou je, že kromě nejsilnější verze motoru V6 165 kW/224 koní se další dvě výkonové verze motoru V6 budou dodávat i s manuálně řazenou převodovkou, což ocení uživatelé zejména v terénu. Anebo ti, kteří prostě rádi řadí a pořídí si tuto variantu i pro běžný silniční provoz. Každopádně je pozitivní, že bude na výběr.

Závěrečné shrnutí, na silnici nenajde co do výkonu a jízdních vlastností v této kategorii konkurenci. Jestli vám má nahradit fun car/SUV, jděte do nejvýkonnější verze a chcete-li být výjimeční, tak do modelu ADVENTURE. Jestli chcete používat vůz pro běžný provoz i na práci, bohatě vám výkonově postačit verze s výkonem 204 koní. Jestli toužíte mít klasický pick-up, na rozdíl od konkurence s větším výkonem, který v terénu oceníte, tak pro vás je tu motor 165 koní s klasickým pohonem 4x4 a redukcí.

Jirka Chramosil senior

 

TECHNICKÁ DATA

Typ motoru/počet ventilů na válec: Vidlicový 6-válcový naftový motor/4
Vstřikování/přeplňování: Přímé vstřikování Common Rail/turbodmychadlo
Zdvihový objem (cm3): 2967
Max. výkon (kW) (k) při otáčkách (min-1): 165 kW (224 k) při 3000 - 4500
Max. krouticí moment (Nm) při otáčkách (min-1): 550 při 1400 - 2750
Palivo: Motorová nafta
Převodovka: 8-stupňová automatická
Pohon: Stálý pohon všech kol 4MOTION
Výška automobilu: Nákladový prostor, plocha: 2,52 m2
Brodivá hloubka: 500 mm
Minimální průměr otáčení: cca 12,95 m

Více na: https://www.vw-uzitkove.cz/amarok-2016/informacni-material

 
 
TISK STRÁNKY
NAHORU      

© 2017 Amarok Club. Všechna práva vyhrazena.   |   Ochrana osobních údajů  (pořádání akcí)
Bez předchozího písemného souhlasu není dovoleno další publikování, distribuce nebo tisk materiálů zveřejněných na tomto serveru.
 
Google Translate to EN Google Translate to DE Google Translate to FR Google Translate to IT Google Translate to ES

Soutěž Spirit of Amarok

Off Road Guide Off Road EXPEDITIONS

e-mail: jirka.ch@amarokclub.cz
info@amarokclub.cz
mobil: 602 299 299
internet: www.offroadguide.eu